Lot samolotem – jak to się dzieje ?

Podróże małe i duże
Październik 12, 2016
O podróży samolotem
Październik 9, 2017
Show all

Lot samolotem – jak to się dzieje ?

To nie tylko magia. Samoloty mogą podnieść w lot, i po przejściu do 13 000 km bez tankowania, ponieważ istnieje szereg zasad, aerodynamicznych i mechanicznych urządzeń, które pozwalają na. Pięć minut wystarczy, aby rozpocząć, aby zrozumieć, dlaczego możemy latać.Ta animacja jest Rocket Science, prostym językiem wyjaśnia, jak działają wszystkie trzy podstawowe elementy samolotu: aerodynamika samolotu główne części samolotu i panelu sterowania lotem.

lot samolotem
Na początek trochę fizyki. Istnieją cztery siły działające na samolot w czasie lotu: wytrzymałość ➡, poprzecznego ⬅, podnoszącego ⬆ i waga ⬇. Pracują w parach: opór przeciwnej poprzecznego i docisk sprzeczny ciężar. Kiedy samolot pozostaje na powierzchni, drążek=opór i podnoszenia=ciężar, tak że siła czysta zerowa. Będziemy na części.Opór-to siła działająca w kierunku przeciwnym, przy ruchu obiektu w cieczy, która go otacza, w tym przypadku powietrza. Energia, której używamy, aby wcisnąć samolot w powietrzu, tworzy opór, co zmniejsza jego prędkość (to łatwo zauważyć, ta siła, jeśli rzucisz rękę przez okno samochodu na biegu). Samoloty podnoszą podwozia po starcie i w celu zmniejszenia oporu powietrza.

Jak wygląda lot samolotem?

Poprzecznego lub poprzecznego-to siła, która sprawia, że lot samolotem samolot do przodu i przytrzymać opór powietrza. Komercyjne samoloty wykorzystują silniki odrzutowe, ale również samoloty, jachty i inne, które używają rakiet jak pędnika. Silnik odrzutowy, lub silnik jet pobierz strumienia gazu do tworzenia poprzecznego za pomocą trzecie prawo Newtona: gaz, który jest uwalniany z powrotem, przy dużej prędkości, popycha silnik do przodu, co sprawia, że samolot do przodu.Strona główna część samolotu skrzydła, ponieważ wytwarzają siłę nośną, co pozwala mu latać. Do tego są opracowane z profilem specjalnym kształcie, zwany airfoil. Po przejściu przez powietrze, skrzydła kierują powietrze w dolnej jej części. Ciśnienie powietrza jest znacznie więcej, w dół, w górę, skrzydła wytwarzają siłę nośną, która podnosi samolot podczas startu i utrzymuje go na powierzchni w czasie lotu. W powietrzu, siły czysty zero, bo siły nośnej równej wagi samolotu, który obejmuje grawitację.

W ogonie samolotu mają poziomego stabilizatora i stabilizator pionowy. To elementy, które zapewniają stabilność samolotu; to jest jego tendencja do powrotu do pierwotnego stanu po oburzenia. Poziomy-jest odpowiedzialny za stabilizację ruchu w górę i w dół nos samolotu (na osi bocznej) i pionowego ruchu od lewej do prawej (na osi pionowej).Kontroli lotu są mechanizmy, które pozwalają zmieniać orientację i położenie samolotu. Trzy powierzchnie mandoprincipales są Windy, lotki i ster kierunku.Wyciągi narciarskie znajdują się w tylnej części samolotu. Robią wejść lub zejść statku powietrznego, ruch, który nazywa się zielone światło. Podnieść zwiększa siłę docisku, co prowadzi ukłon w górę, i w przeciwnym razie występuje ukłon w dół.

Lotki są na skrzydłach, i włączają się w przeciwnych kierunkach tak, że samolot będzie przechylić na bok, to, co jest znane jako lotki. Jeśli pilot chce przechylić samolot w lewo, będzie musiał zginać Lotka w lewo, w górę i skrzydła w dół.Ster jest w ogonie samolotu i sprawia, że nos samolotu obróć w lewo lub w prawo, coś, co nazywa manewru kątowego. Działa jak ster na statku: – obracanie powierzchni w prawo, zmienia kierunek na prawo.Tak więc, następnym razem, gdy pojawi się w samolocie i patrz w okno, dowiesz się, jakie siły trzymają cię unosi się w powietrzu, i dlaczego Lotka porusza się w górę i w dół. To, że klapy, slats i tysiąc innych pytań, które pojawiają się po obejrzeniu tego filmu zostawimy na inny artykuł.

Komentarze są wyłączone.